پزشکیان: لیست وزرای پیشنهادی را بدون هماهنگی تهیه نکردیم |روی وعده‌های خود می‌ایستیم-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

پزشکیان: لیست وزرای پیشنهادی را بدون هماهنگی تهیه نکردیم |روی وعده‌های خود می‌ایستیم

رئیس جمهور گفت: وحدت به این معنا نیست که از دیدگاه‌های خود برگردیم اما باید درباره چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه به یک زبان و نگاه مشترک برسیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۰۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود برای دولت چهاردهم گفت: آنچه که امروز نیاز داریم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است قطعا این وحدت و انسجام معنایش این نیست که از باورهای خودمان بازگردیم به معنای این است که در چشم انداز، سیاست و برنامه به یک وفاق برسیم. با گزینه‌هایی که برای وزارتخانه‌ها معرفی کرده‌ایم این پیمان را بسته‌ایم در چشم‌انداز برنامه هم قسم شده‌ایم که برنامه را اجرایی کنیم.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان بیان کرد: قول می‌دهم و پیمان می بندم با شما مشورت کنیم. ما روی اصول ایستاده ایم به کمک ما کنید این اصول را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: رسول خدا در مدینه سه مشکل داشت؛ کفار، بت پرستان، قبایلی که همدیگر را می‌کشتند،‌ اولین کاری که ایشان کرد به این قبایل گفت با هم برادر شوید و پیمان ببندید. وحدت و انسجام ما از نماز و روزه ای که می‌خوانیم بالاتر است.

پزشکیان گفت: اگر به ریسمان خداوند چنگ بزنیم به صراط مستقیم می‌رویم. همه باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم. همه ما نقص داریم. اگر قرار باشد فقط من و شما نقد کنیم به جایی نمی‌رسیم. جامعه مشکل دارد؛ قرآن می‌فرماید فقر و بی‌عدالتی و دزدی است، به خانه خودتان بروید و مشکل‌تان را حل کنید.

وی افزود: من به عنوان فردی که در این ممکلت بزرگ شده‌ام باید خودم را نقد کنم چرا در دانشگاه، مدرسه و کشور مشکل ایجاد شد، من باید اول خودم را نقد کنم. در جبهه ها یادتان است نه کسی عنوان داشت، نه درجه داشت، نه این دعواها بود؛ رقابت برای جنگیدن و شهادت بود. باید با هم رقابت کنیم نه این که به هم طعنه بزنیم. برادران و خواهران راه وفاق و همدلی است.

رئیس دولت چهاردهم بیان کرد: من تنها تصمیم نخواهم گرفت، من از شما مشورت خواهم گرفت. من از شما بر اساس علم و حقیقت و انصاف مشورت خواهم گرفت.

وی با اشاره به وزرای پیشنهادی خود بیان کرد: درباره آقایان خطیب، سیمایی صراف و نصیرزاده بدون هماهنگی این افراد را به مجلس نیاوردیم. من می‌خواهم با وفاق و هماهنگی جلو برویم. سابقه خانم صادق، هاشمی و اتابک مشخص است. در ذهن من ایده‌آل‌های بود ولی وقتی دیدم تفاهم نبود کوتاه آمدم و کوتاه خواهم آمد. برای وحدت کوتاه آمدم. ما حداکثر تفاهم و توافق را داشته ایم با همه آنهایی که باید توافق کنیم سازمان امنیت سازمان اطلاعات و سپاه و همه آنهایی که باید با هم توافق می‌کردیم توافق کردیم و این  گزینه‌ها را عرضه کردیم.

پزشکیان گفت: خود ما مجلسی هستیم دو نفر از مجلس انتخاب کردیم. در مورد برادرانمان ظفرقندی؛ میدری، همتی و صالحی امیری من از هر چیزی که سر درنیاورم به پیر و پیغمبر از بهداشت و درمان سر در میاورم. این گونه نیست یکی بیاید جهت‌گیری‌اش در مقابل ولایت و سیاست باشد من با او کنار بیایم.

وی افزود: وقتی نگاه بسته است همین است در صورتی که با تمام وجودم به این انقلاب به این مملکت و به رهبری اعتقاد دارم ولی حرف دارم من مجبور بودم به عنوان نماینده وظیفه داشتم کنار مردم باشم و اینجا هستم تا گره و مشکل مردم را حل کنم. از شما می‌خواهم دست به دست هم بدهیم که مشکل مردم را حل کنیم این حرف به خاطر این نیست که اکنون در این موقعیت حضور دارم اینگونه صحبت می‌کنم زندگی من همیشه همین بوده که هست، من همین نوشته‌هایی که به من می‌دهند را نمی‌توانم بخوانم آنچه که در دلم است را می‌خواهم به شما بگویم.

رئیس‌جمهور گفت: آقای میدری اقتصاد حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی را بلد است ما می‌خواهیم به محرومین برسیم ما می‌خواهیم مشکل آنها را حل کنیم کمک‌مان کنید با همدیگر جلو برویم من به عنوان یک ایرانی نمی‌توانم بپذیرم آن طرف آب‌ها دیگران پیشرفت کنند باید دست به دست هم بدهیم و از دعواهای بیخود دست برداریم.

وی افزود: به خدا می‌خواهیم به این مردم خدمت کنیم و آن چشم اندازی که رهبر انقلاب تعیین کرده با قدرت به آن برسیم در نتیجه از شما عزیزان برادران و خواهران درخواست عاجزانه دارم که این وفاق و این وحدت را در تیم ما به هم نزنید

پزشکیان گفت: بنده نمی‌گویم این‌ها عیب ندارند مگر میشه کسی عیب نداشته باشد، ما رسیدیم به اینجا و شما هم با همه نقدها و عیب‌ها که می‌بینید وحدت انسجام و وفاق ما را به هم نزنید و کمک کنید ما با هم باشیم ما به شما قول می‌دهیم در خدمت شما و مردم عزیزمان باشیم و هرچه از دست و توان ما برمی‌آید برای تغییر چشم انداز کشور انجام دهیم

وی گفت:‌ همه عزیزانی که اینجا هستند کارشناس با تجربه و نخبه هستند و هیچ کدام تازه به اینجا نرسیده‌اند مشکل مادر زبان مشترک است و این زبان مشترک چشم انداز به قانون برنامه است. من همه این آقایان را در پایین با کارگروه‌ها و در بالا با همه دستگاه‌ها و مقاماتی که لازم بوده هماهنگی انجام شود هماهنگ کرده‌ام./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده